¡Hola amigos!

6 november 2016 - San José, Costa Rica

¡Hola amigos!

Navidad (kerst)

De maand november is officieel begonnen en dat betekent dat alle winkels uitpuilen van kerstbomen, sneeuwmannen, ballen, linten en nep sneeuw. In Costa Rica kennen ze geen sneeuw, maar ook hier staan 24 & 25 december (wanneer ik vertel dat wij in Nederland de 26e nog een extra dag kerst vieren wordt ik vaak met een bijzondere blik aangekeken) in het teken van een witte kerst.

Pasantía (stage)

Fundecooperación bezoekt projecten die momenteel gebruik maken van een lening van het bedrijf of projecten die geïnteresseerd zijn in een lening. Samen met een collega zijn we maandag ochtend om 6 uur in de auto gesprongen en naar Bijagua gereden, dit ligt in het Noorden van Costa Rica. Hier hebben we veel projecten gezocht die allemaal hart voor hun zaak hebben. Op woensdag rond de middag zijn we weer terug gereden naar San José.

Voor mijn stage moet ik een onderzoek doen naar het succes van microcréditos in de regio La Gran Área Metropolitana (hieronder vallen San José, Cartago, Alajuela en Heredia). Voor dit onderzoek heb ik enquetes afgenomen op straat. Een man die ik aansprak vrolijkte helemaal op toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam. De broer van zijn neef, van de zus van een vriend en daar weer de neef van (volgen jullie het nog? ik was de weg kwijt, het komt er in ieder geval op neer dat het heel erg ver weg was) ... voetbalt bij AZ in ons kikkerlandje.

Panama

Volgend weekend ga ik samen met Tara, een Duits vriendinnetje, naar Bocas del Torro in panama. Als we de afbeeldingen op google mogen geloven is het hier een hemels paradijs. Hier kijk ik dan ook erg naar uit!

¡Pura Vida!

Myrthe

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade