Mi primero texto

7 september 2016 - Turrialba, Costa Rica

¡Hola amigos!

De kop is eraf! De eerste vulkanen zijn gespot, het lokale biertje is geproefd en de Spaanse zinnen komen steeds vloeiender uit mijn mond.

De eerste maand heb ik doorgebracht in Nicaragua, waar ik Spaanse lessen heb gevolgd. Ik woonde bij een gastgezin die mij (onder andere) kennis hebben laten maken met de Nicaraguaanse keuken. Gallo Pinto (bruine bonen met rijst) is erg populair en werd dan ook vaak voorgeschoteld. Ik volgde Spaanse les van 8 - 12 en in de middag ondernam ik samen met de andere studenten activiteiten. Deze activiteiten werden georganiseerd door school. In het weekend gingen we op pad met de Nederlandse studenten, zo hebben we bijvoorbeeld de vulkaan Mombacho beklommen.

Na de eerste maand was het tijd om afscheid te nemen van mijn gastgezin, Granada en de Gallo Pinto. Joris en ik namen de bus naar Costa Rica en kwamen in de avond aan in het bergstadje Turrialba. Waar ik mij op dit moment ook bevind. Hier volg ik nog steeds Spaanse les. Om mijn Spaans bij te spijkeren ben ik afgelopen maandag begonnen vrijwilligerswerk in het bejaardenhuis om de hoek.

Dit weekend is het weer tijd om te verplaatsen. De Caribische kust wacht op mij waar ik nog 2 weken Spaanse les zal gaan volgen.Daarna gaat mijn stage in San José beginnen.

¡Adiós!

1. Jeanne:
    10 september 2016
    Hoi myrthe

Heb je reisblog met plezier gelezen.
    Fijn dat jij het geweldig naar je zin hebt.
    Je spreekt vast al vloeiend Spaans.
    Nou geniet er heerlijk van en succes met het vrijwilligerswerk, maar dat gaat jou zeker lukken!
    Kijk uit naar je volgende reisblog!
    Liefs Jeanne
  2. Opa en oma schoenmakers:
    24 september 2016
    Hallo Myrthe
    wij Opa en Oma volgen jou stage met veel
    belangstelling en ook jou leven daar in het
    verre land jij maakt veel mee, de foto's
    van zien we altijd bij je vader en moeder
    groetjes van Opa en Oma