Buenos días

9 oktober 2016 - San José, Costa Rica

¡Hola amigos!

De eerste twee weken stage zitten erop. Het was zwaar, leerzaam maar ook heel erg leuk! Ik loop stage bij het bedrijf Fundecooperación.

Fundecooperación, para el desarrollo sostenible (voor een duurzame ontwikkeling), is opgericht in 1994. Vanaf het eerst moment hebben zij geprobeerd een socio-ecologisch model te creëren voor  de boer of kleine ondernemer die niet beschikt over krediet opties binnen het traditionele bankieren. Het werk van Fundecooperación is gericht op de vergadering van financiering en technische bijstand aan micro- kleine en middelgrote ondernemingen en ondernemers, individuen of groepen, die zich bezighouden met economisch duurzaam en innovatieve activiteiten.

Het niveau Spaans is hoog en dat is vaak aanpoten, maar de collega's zijn heel aardig en ik leer er heel veel van.

Ik woon bij een familie die kamers verhuurt aan studenten. Momenteel ben ik de enige student in het huis. Ik ga veel om met een Duits meisje dat ik heb ontmoet in de supermarkt. Gisterenavond hebben we gekeken of ze in San José ook een beetje kunnen feesten. Antwoord: Ja.

Ook heb ik al meerdere bezoekjes gebracht aan het centrum van San José. Dit centrum is voor de helft gevuld met Mac Donalds, KFC en Pollo Rico (lekkere kip). De andere helft is gevuld met Schoenenwinkels. Op iedere hoek van de straat staan verkopers die loten voor de loterij verkopen. De mensen in Costa Rica houden van spenden! Twee keer per maand worden ze uitbetaald, dan staan er hele langen rijen voor de bank. Iedereen gaat zijn geld gelijk innen en spenden. Het is dan ook afgeraden rond het begin en de helft van de maand naar de bank te gaan.

Saludo,

Myrthe

1. Anja:
    10 oktober 2016
    Veel feesten en veel schoenen kooen dus... Moet er een extra koffer komen?
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je een maatje hebt
  2. Opa en oma schoenmakers:
    10 oktober 2016
    Hallo Myrthe
    WIJ Opa en ik hebben met groot genoegen je reis verslag gelezen.
    We kunnen ons voorstellen dat Spaans moeilijk te verstaan is.
    Bedankt voor de kaart die je aan ons hebt gestuurd. Groetjes Opa en Oma
  3. Arink-schoenmakers lievelde:
    30 oktober 2016
    Hallo myrthe.verloopt alles naar wens?vorige week waren opa. Oma schoenmakers hier met tante anja en erwin.was gezellig elkaar weer eens te zien bij ons thuis. Wij wensen je alle goeds en hopen dat deze stage aan je verwachtingen zal voldoen.hartelijke groeten. Frans. Annie arink.